Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Pálya Tuning leírás

2010.12.31

 

Az S 51-es Simson motor "utcai" tuningjának közlése után most a versenyváltozat kialakításával foglalkozunk. A leirt átalakitás hatására a jármű elveszti alkalmasságát közúti használatra, sportcélokra viszont annál jobb lesz.


Az eredeti felömlo keresztmetszet megnövelése


Elöljáróban annyit, hogy az ismertetésre kerülo tuningra csak a motorszerelésben jártas emberek vállakozzanak. Aki végrehajtja ezt az átalakitást, számitson rá, hogy egy kicsit újra kell tanulni a motorozást: a motornak megszunik az a képessége, hogy csaknem alalpjáratról el lehet vele indulni, 7-8000-es fordulatszám alatt nem használható, efelett viszont igen keményen húz. Ebbol következoen a gép nem városi forgalomra való, hanem kizárólag versenyzésre. A szétszedés és a gondos tisztítások után hozzálátunk a forgattyúsház megmunkálásához. Motorunk négyfelömlos lesz, ezért a motorötvényben pótfelömloket kell kialakitani. Ezeket a rajzon satirozás jelöli, a gyári felömlok bovitését pedig kettos vonalkázás. A pótfelömlok a forgattyúsház tetejétol lefelé 15 miliméterrel kezdodjenek, eleinte kisebb, majd fokozatosan bovülo keresztmetszettel. A fokozatos kezdésre azért van szükség, nehogy a csatornák az öntvényfalon átszakadjanak a gyújtás, illetve a tengelykapcsoló felé. Az éleket az áramlási iránynak megfeleloen gondosan törjük le az ellenállás csökkentése érdekében. Ellenoriztessük a fotengely futását, szükség esetén centiroztassuk ki. A sonkákban lelo 20-as furatokat beragasztott parafadugókkal zárjuk le. Tekintettel a fokozott igénybevételre, SKF vagy FAG C4-es fotengelycsapágyat szereljünk be, természetesen elozoleg 100-150 fokra felmelegítve a házat. Módositásokra van szükség az eroátvitelen is. A megnövekedett forgatónyomaték csúszásmentes átvitele céljából a kuplungot meg kell erositeni, a legegyszerubben eggyel több fémtárcsa beszerelésével. Ha nem elég, akkor egy plussz muanyag tárcsa is szükséges. A kuplungkosarat abronccsal vesszük körül, nehogy szétnyiljon. Könnyitésül ki lehet furkálni az öntvényt, ügyelve az egyenletes furatosztásra (kiegyensúlyozás!). Ha a blokk háromsebességes volt, feltétlenül át kell alakitani négysebességesre. Ehhez egységcsomag több változatban kapható, a beszrelés házilag vagy muhelyben történhet. A "spéci" henger készitését, a gyújtás átalakitását és a kipufogóméretezést késobb közöljük.

A hengerpersely

A tervezett átalakításhoz az alumínium hengertestbol a hengerperselyt ki kell nyomni. Ennek érdekében melegítsük fel a hengert kb 200-250 fokra és 2 darab fatuskót feltámasztva megfelelo kiüto szerszámmal üssük ki a hüvelyt. Vigyázat, könnyen törik! A kevesebb tuningolási gyakorlattal rendelkezoknek ajánlom, hogy szerezzenek be egy rossz hengerperselyt. A külso átmérojébol esztergáljunk le 0,2 mm-t , így hidegen is ki-be rakható az alumínium hengertestbe. Ezen a kísérleti hengerperselyen képezzük ki a rajz szerinti csatornákat.



Persze a rutinosabb tuning-muvészek" azonnal kezdhetik az igazi hüvelyen a munkálkodást. Fontos szempont, hogy a pótfelömlok irányát úgy alakítsuk ki, hogy a beáramló gáz kissé felfelé, kb. 30 fokos szög alatt csapódjon a hátsó hengerfal mentén a hengerfej felé. A gyári felömloket igazítsuk ki a rajz szerinti formára, de itt a felömlo felso éle csak kb. 5 fokot emelkedjen. A szívó- és a kipufogónyílás méreteit csak elonagyolni célszeru, mert azok a persely behelyezése után is jól hozzáférhetok. Ezután helyezzünk pontosan kiszabott rajzlapot a hüvely külso palástjára és ujjunkkal nyomkodjuk meg a csatornák környékét. A levett rajzlapon ott lesz a hengerhüvely kiterített palástja.


Az alumínium hengertest megmunkálása

Az elkészített sablont az alumínium hengertestbe helyezve átrajzoljuk a csatornák pontos helyét. Ez szolgál támpontul foként a felömlo csatornák pontos találkozásához a hüvely és az alumínium test között. Ennek értelmében marjuk ki a pótfelömloket a rajz és a sablon szerint. figyeljünk arra, hogy a csatorna át ne szakadjon, vagy a maró át ne ugorjon a szívócsatornába. A csatornákat a gázárámlás szempontjából ideális íven vezessük annak érdekében, hogy az áramló gáz lehetoleg a csatorna teljes keresztmetszetét kihasználja. A gyári felömlo bovítésénél is ügyeljünk arra, hogy kb. 3 mm megmaradjon tömíto-felfekvo felület céljára. A hengertalp megegyezik az elozo számunkban közölt motorházhenger csatlakozás rajzával. A pontos illeszkedések érdekében célszeru mindkét motorházfélre felpróbálni az átalakított alumínium hengertömböt és az esetleges eltéréseket, belógó éleket lemunkálni, összeilleszteni. Az átömlo csatornák elkészültével áttérhetünk a szívó- vagy beömlo csatorna kiképzésére. Ezt több lépcsoben tudjuk elvégezni. Furészeljük le tobol a szívócsövet, majd marjuk le tovább a bordákkal együtt a rajz szerint mindaddig, amíg összefüggo sík felületet nem kapunk. Erre a sík felületre fogjuk felhúzatni a rajz szerint kimunkált szívócsövet is magába foglaló közdarabot. A szívócso furatát ajánlatos csak 18 mm átmérore elonagyolni, mert felszerelt állapotban kell kimarni, összedolgozni a majdnem szögletes szívórés és a 23 mm átméroju szívócso közötti átmenetet. A közdarab felhúzatásához fúrjunk a rajz szerint 2 darab 12,5 mm átméroju furatot a bordákon át, amibe a keresztben menetes rudak kerülnek. Félreértések elkerülése érdekében elore kell bocsátani, hogy a tervezett MZ 125-ös porlasztó nem közvetlenül a közdarabon kiképzett 35 mm átméroju szívócsore kerül, hanem a várható rezonancia miatt gumicsovel fog csatlakozni a, szívócsohöz.


A hengerpersely visszaheIyezése, utómunkálatok

Amikor a hüvely és az alumínium hengertest megmunkálásával, lesorjázásával elkészültünk, ismét fel kell melegíteni a hengertestet,a hüvelyt pedig le kell huteni. Egy gyors mozdulattal helyére kell tenni a hengerhüvelyt úgy, hogy a csatornák jól illeszkedjenek. Az illeszkedési hibákat, belógó éleket, sarkokat, a pótfelömloknél lévo hengerszoknyát le kell munkálni. Az ilyen hibák felderítésére kiválóan alkalmas egy fogorvosi tükör. A hibák kijavítására melegen meghajlított tureszelok, apró fazonmarók, Bosch-köszöruk szükségesek. A szívó- és a kipufogónyílás kialakításához, az alumínium szívócsonk felbovítéséhez vastagabb, erosebb marószerszámot használhatunk. A kipufogócsonk felmarását fokozott óvatossággal végezzük. Természetesen célszeru lenne a kipufogó-csatorna keresztmetszetét jól megnövelni, de ennek határt szab a csonk falvastagsága. Tehát ügyeljünk a biztonságos falvastagság megtartására mert különben a csonk letörhet. Ennek kivédése érdekében a kipufogócsonk tövét célszeru megerosíteni, körülhegeszteni.



A csatornák finomítása után a hengerperselyt - állapotától függetlenül - meg kell fúrni. A henger és a dugattyú közötti illesztési hézag a bejáratási türelemtol függoen 0,03-0,04 mm legyen (gyári dugattyúval). A hengerfúrás után a csatornák éleit kb. R= 1-re kerekítsük le a dugattyú szoknyájának beakadása, illetve a gyurutörés elkerülése érdekében. A dugattyúgyuruk felso éleit a felszerelés elott szintén csiszoljuk le. A dugattyú szoknyáját nem célszeru lerövidíteni, mert a rövid dugattyú igen hajlamos bólogatásra, csörgésre. A porlasztóról, a hengerfejrol, a kipufogórendszerrol és a gyújtásról szóló tudnivalókat a folytatásban közöljük.





Motorunkhoz az MZ 125-ös porlasztóját használjuk, ami gumicsovel csatlakozik az alumínium közdarab 35 mm átméroju szívócsonkjához. A örvénylésmentes gázáramlás érdekében a porlasztó nyakába a gyári szívócsonek megfelelo, 29 x 22 x 20 mm méretu olajálló gumicsövet, vagy textil-bakelitbol kiesztergált betétet kell behelyezni. Amennyiben a szívócso hosszának változtatásával akarjuk megkeresni az ideális fordulatszám-tartományt, akkor ilyen betétbol különbözo hosszúságúakat célszeru készíteni a kísérletezéshez. A porlasztót az alumínium közdarab 35 mm átméroju csonkjával összeköto gumicsövet mindkét végén AWAB bilinccsel kell rögzíteni. A porlasztó alátámasztására olajálló gumipogácsát használjunk. A porlasztó beállítását minden esetben nagyobb fúvókával kezdjük (p1. 95-ös) és a motor némi járatása után próbálkozzunk csak kisebbel. A fúvóka méretét addig csökkentsük, amíg a motor járása a felso tartományban ki nem tisztul. Közben fokozottan ügyeljünk arra, hogy a dugattyú még véletlenül se szoruljon meg. Üzemanyagként 1:20 olajbenzin keveréket kell használni. Olajból mindenképpen jó minoségu nyugati kétütemu olajat, benzinbol 98-as oktánszámút keverjünk össze.



A versenykipufogó méretezett rajza. Közútra nem használható!


A hengerfejbol kb. 1-1,5 mm-t esztergáljunk le, majd utána kell igazítani a dugattyútetot követo rádiuszt is. A dugattyúeteto és a hengerfej között felso holt-pontban kb. 1 mm hézag maradjon. Ezt egy darabka gyantás forrasztóónnal tudjuk ellenorizni az óndarab összenyomódása által. Mivel motorunk üzemi fordulatszáma kb., 10 000 fordulat/perc körül lesz, a gyári lendkerékmágnestol meg kell szabadulni. Amennyiben pályagépként fogjuk használni a motort, a dolog egyszerubb, mert nincs szükség világításra. Ebben az esetben akkumulátoros gyújtást alakíthatunk ki. Egy lendkerékmágnes agyrészének felhasználásával, esetleg dupla megszakítórugóval állítsunk össze hagyományos akkumulátoros gyújtást. A megszakító csúszó felületének fokozott igénybevétele miatt a keno filcet itassuk át ,,Fimol"-lal. A megemelt surítésnek megfeleloen az ideális elogyújtás mértékét kísérletezéssel kb. 1,2-1,5 mm-re állítsuk be.




Módosított henger, a szívócsonk rögzítésére szolgáló csappal.



Abban az esetben, ha mégis szeretnénk sötétben is használni motorunkat, tehát világításra is szükségünk van, némi átalakítással a Babetta elektromos berendezését is felhasználhatjuk. A Babetta gyújtásáról megoszlanak a vélemények, mind a megbízhatóság, mind a fordulatszámturés tekintetében. Saját kialakítású enduro motoromon a világítást, az akku töltést és a gyújtást is (10 000 körüli fordulatszámon) ez a rendszer szolgáltatja. A kétütemu motor kipufogórendszere az égéstér gyors kiürítését szolgálja, de meg kell akadályoznia, hogy a felömlo friss gázok a hengert elhagyják. A gyors kiürítést a kipufogódob diffúzorra segíti elo, a friss gázok visszatartását pedig a konfúzorról visszaverodo nyomáshullám végzi. A reflexhullámok fenntartása érdekében a diffúzor és a konfúzor közé hengeres szakaszt ajánlatos behelyezni. Kipufogónak 32 mm átméroju csövet használjunk, ez rugós rögzítéssel éppen felcsúszik a Simson megreszelt kipufogócsonkjára. A cso hajlításakor, vagy darabokból történo összehegesztésekor ügyeljünk arra, hogy a kb. 500 m/s sebességgel kiáramló kipufogógázokat ne akadályozza. A kipufogócsövet a tengely vonalában mérve kb., 180 mm hosszúságúra alakítsuk ki, és hegesztéssel rögzítsük a kipufogódobhoz. Most hegesszük fel a csore a rögzíto rugók beakasztására szolgáló füleket is. Az ábrán egy kikísérletezett, ideális kipufogórendszer látható, ami kb. 10000 fordulat/perc tartományban segít leadni motorunknak a maximális teljesítményt.




Tuningolnicsak megfelelokörülmények között érdemes. Akinek valami hiányzik, inkább forduljon szakmuhelyhez!



Hangtompításra a kb. 55 mm átméroju, 180 mm hosszúságú filter szolgál. A végcso borított részét surun fúrjuk át 4 mm átméroju fúróval, majd a felszerelt filtert tömjük meg "isolit-gyapottal" és zárjuk le fedolemezzel A fedolemez bontható legyen, mert az isolit-gyapotot elkormozódás esetén cserélni kell.

Járatás-beszabályozás-kiértékelés


A gyári versenymotorok általában nem igényelnek hosszabb bejáratást. Mi ennek ellenére javasoljuk, hogy a versenycélra átalakított Simsont türelemmel járassák be, mielőtt a startvonalra tolják.





Bejáratásra kész állapotban a mestermunka



A bejáratáshoz Agip 2 t, vagy Castrol Super Tt, esetleg R 51 G típusú olaj és szuper benzin 1: 20 arányú keverékét használjuk. A motort eloször alacsony hoértéku (225-ös) gyertyával 2-3 órán keresztül ajánlatos helyben elojáratni. Az elso kilométereket huvös idoben, kevesebb terheléssel, változó fordulatszámon (7-10000/min) tegyük meg. llyenkor 240-260-as hoértéku gyújtógyertyát használjunk. 50-100 km után már próbálkozhatunk rövid kiforgatásokkal (maximum 8-11000 ford/perc) közben figyeljük motorunk benzinigényét, melyet a gyertya színébol láthatunk. Szükség esetén állítsunk a porlasztón, ha kell cseréljünk fúvókákat. Nagyon ügyeljünk arra, hogy kello mennyiségu üzemanyagot juttassunk a hengerbe, mert az biztosítja a hutés egy részét és a kenés teljes egészét. A gyakorlat azt bizonyítja, hogy 90-100-as fofúvóka látja el legjobban ezt a feladatot.


Teljes gázzal 4. sebességben, 75 kg-os tesztpilótával.



Az általunk készített példány bejáratása alatt a porlasztón módosítást kellett végrehajtani. Az úszóház szuszogó nyílása eredetileg a henger felé eső oldalon van. Mivel a porlasztót a csatlakoztatás érdekében meg kellett dönteni, a benzinszint a henger felé eső oldalon megemelkedett és a nyíláson kifolyt az üzemanyag. Ezért ezt a nyílást bedugóztuk és új szuszogót fúrtunk egy magasabb pontra, az alapjárati állítócsavar alá. A döntött porlasztó miatt ajánlatos minden leálláskor elzárni a benzincsapot, nehogy benzin folyhasson a forgattyúsházba, ha esetleg felakad az úszótű. Mivel gépünk nem sorozatban gyártott versenymotor, hanem egyedi darab, célszerű ellenőrizni, hogyan viselkedett, milyen mértékben kopott, járódott be a próbaút során. Ennek érdekében vegyük le a hengert és vessük alapos vizsgálat alá. Valószínű, hogy sok érdekes dolgot figyelhetünk meg az elő- járatott henger palástján, illetve a dugattyún. Kísérleteink ugyanis bizonyították, hogy a 4 felömlős hengertestnek a hüvelyre gyakorolt összeszorító hatása a sok üreg miatt a csatornák környékén lecsökken. Ebből következik, hogy a hengerpersely alsó része a melegedés hatására kevésbé tágul, mint a felső rész, így a dugattyú az alsó holtpont környékén szorosabban jár a hengerben, vagyis a megragadás veszélye itt nagyobb. Gyakran tapasztaltuk, hogy a hengerpersely szoknyája a bólintás irányában összemegy. Ez a hiba a hengerpalást alsó részének a túlzott kifényesedésérol ismerheto fel, de furatmérő muszerrel ellenőrizhető is. Ilyen esetben a deformált felületet célszerű finom polirpapirral, keresztirányú kézi csiszolással kissé utánmunkálni. Ekkor ellenorizzük a dugattyú futását is, mert az esetleges derékszögelési hibát még korrigálni lehet. Összeszerelés előtt ne feledkezzünk meg az alkatrészek tisztára mosásáról és a felfekvő felületek megtisztításáról. Egyúttal elvégezhetjük az első olajcserét is. Az ajánlott váltóolaj minosége: CL 60, vagy SAE 80 hajtómű olaj vagy Agip Rotra. Töltési mennyiség 4 dl, kizárólag a nívó csavarig. Általános hiba, hogy forgós motorunk mindent szétráz, leráz. Ezért ahol lehet, a csavarokat, anyákat biztosítsuk sasszeggel, dróttal, szigeteloszalaggal.



A tesztelés során kiderült, hogy a motor a 11-12 ezret, terhelés közben is kiforogja



Ha mindezzel elkészültünk, következhet a motorunk újbóli életrekeltése. Nagyon fontos, hogy csak jól előmelegített motorral induljunk el, és ha sikerült mindent jól beállítani próbálkozhatunk a teljes terheléssel is. Ilyenkor motorunk 8-12000/min között forogjon, mert csak ebben a fordulatszám-tartományban tudjuk eredményesen használni. Ilyenkor viszont a motor üzemének megfelelően magasabb, akár 300 feletti hoértékű gyújtógyertyát ajánlatos becsavarni. Ennyi jótanács után következzék a bizonyítás, a motor próbája. A futópróbákat, illetve a méréseket 18-20 C fok homérsékleten, sík úton, szélcsendben, 1,8 bar elso, illetve 2,2 bar hátsó guminyomással, tankra hajolva, áramvonalidom nélkül végeztük. A tesztpilóta súlya 74 kg volt. A motor műszerei: VDO típusú sebességről és VDO elektronikus fordulatszámmérő. A leírtakból kiderül, hogy motorunk nem túrázásra, netán városi közlekedésre való, és nem fog sok ezer kilométert menni nagyjavítás nélkül. De nem is ez volt a célunk hanem az, hogy sportcélokra alkalmas, gyors motor elkészitésérol, annak próbáiról számoljunk be olvasóinknak. Reméljük, hogy sokan fognak hozzá e gyönyörű munkához! Ígérjük, hogy a motor elkészítőjének és használójának lenyűgöző élményben lesz része.



 

Sebesség
km/h

Sebességi
fokozat

Fordulatszám
1/min

Idõ
s

Gyorsulás álló helyzetbõl

0-60

I-II

10 500

7

Gyorsulás álló helyzetbõl

0-80

I-II-III

11 200

13

Gyorsulás

40-90

II-III-IV

10 300

14

Végsebesség

103

IV

11 500

 



A fenti eredményeket a kísérleti motor a következõ áttételekkel teljesítette:

Primer áttétel

z =

20:65

I. sebesség

z =

10:44

II. sebesség

z =

16:39

III. sebesség

z =

19:36

IV. sebesség

z =

22:34

Lánckerékáttétel

z =

14:34

Forrás: http://www.simson-tuning.eoldal.hu/

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

cabdtin.se

(cabdtin.se, 2020.11.21 12:04)


Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I've truly enjoyed surfing around your blog posts. After all I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon! http://chon.cabdtin.se/music/vad-betyder-retard.php vad betyder retard

Кубань фото

(Inga, 2020.11.21 01:42)

[url=https://kuban.photography/]кубань фото[/url]

cabdtin.se

(cabdtin.se, 2020.11.20 18:34)


This is a topic that's close to my heart... Best wishes! Where are your contact details though? http://alaq.cabdtin.se/delicious-dishes/ivf-bloedning-mensvaerk.php ivf blödning mensvärk

vegetarisk thaisoppa kokosmjölk glishist.se

(glishist.se, 2020.11.20 14:07)


I'm truly enjoying the design and layout of your site. It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme? Fantastic work! https://glishist.se/news/vegetarisk-thaisoppa-kokosmjoelk.php vegetarisk thaisoppa kokosmjölk

cabdtin.se

(cabdtin.se, 2020.11.20 04:26)


WOW just what I was looking for. Came here by searching for
Excellent article. Keep writing such kind of info on your page. Im really impressed by it.
Hey there, You've performed a great job. I will certainly digg it and for my part suggest to my friends. I am sure they will be benefited from this site. http://whist.cabdtin.se/beautiful-things/billiga-maerkesvaeskor-michael-kors.php billiga märkesväskor michael kors

Кубань фото

(Inga, 2020.11.20 03:15)


[url=https://kuban.photography/]скачать фото кубани[/url]

kandidaten stiff presah

(Ramfiedo, 2020.11.19 23:01)

tablets [url=http://cialis20walmart.com]xylocaine[/url] cioranov <a href="http://cialis20walmart.com">actigall</a> ruznekiosk

Ежедневный Гороскоп от Нейросети!

(HoroscTrIabs, 2020.11.19 20:23)

[url=https://www.youtube.com/c/%D0%9B%D1%83%D1%87%D1%88%D0%B8%D0%B9%D0%95%D0%B6%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D1%8B%D0%B9%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BF/][img]https://thumb.tildacdn.com/tild3038-3838-4436-b833-626336623932/-/format/webp/channels4_banner.jpg[/img][/url]


Ежедневный Гороскоп от НЕЙРОСЕТИ!


Ежедневный гороскоп для всех знаков зодиака, советы и рекомендации астролога на каждый день, в режиме онлайн, помогут знать даты самых опасных и благоприятных дней для Вас и ваших близких. [url=https://www.youtube.com/playlist?list=PLgL_-oV9R1Vc30Od4PVMivXJQsGBH5a2V]Ежедневный бесплатный гороскоп Стрелец[/url] Бесплатные Натальная карта онлайн Асцендент рассчитать онлайн Персональный на сегодня Астропортрет: Солнце, Луна, ASC Синастрия, Composite, Davison...

сериалы онлайн в хорошем качестве hd 1080

(Brianjow, 2020.11.19 20:14)

Приветствую всех! интересный у вас сайт!
Нашел сериальную базу кино: [url=http://kinobibly.ru/]фантастика в хорошем качестве бесплатно 2020[/url]
Тут: смотреть онлайн фантастику года в хорошем качестве http://kinobibly.ru/fantastika/ список 2019
Здесь: [url=http://kinobibly.ru/istoricheskiy/]Лучшие исторические фильмы смотреть онлайн[/url] лучшие исторические фильмы смотреть онлайн бесплатно рейтинг 2019
Здесь: «Нимфоманка» без цензуры и детская программа с Порошенко: объявлена программа «Молодости-2014» http://kinobibly.ru/3783-nimfomanka-bez-cenzury-i-detskaya-programma-s-poroshenko-obyavlena-programma-molodosti-2014.html
Тут: http://kinobibly.ru/4220-sinor-robinzon-il-signor-robinson-mostruosa-storia-damore-e-davventure-1997.html

моана мультфильмы дисней смотреть бесплатно в хорошем

(ErnestBency, 2020.11.19 20:14)

Приветствую! интересный у вас сайт!
Нашел обширную базу кино: [b] мультфильм дисней 2019 в хорошем качестве [/b] [url=http://kinorulez.ru/]http://kinorulez.ru/[/url]
Здесь: Аниме смотреть онлайн http://kinorulez.ru/anime/ список 2020
Тут: [url=http://kinorulez.ru/anime/]твое имя аниме смотреть в хорошем[/url] аниме бесплатно в хорошем качестве без регистрации рейтинг 2020
Тут: Явление / Emergence (Сезон 1) (2019) смотреть онлайн бесплатно http://kinorulez.ru/16248-yavlenie-emergence-sezon-1-2019.html
Здесь: http://kinorulez.ru/12517-vstrechi-na-krayu-sveta-encounters-at-the-end-of-the-world-2007.html

cabdtin.se

(cabdtin.se, 2020.11.19 11:42)


fantastic issues altogether, you just won a logo new reader. What would you recommend in regards to your submit that you just made a few days in the past? Any positive? http://viehu.cabdtin.se/beauty/isadora-mineral-foundation-powder-review.php isadora mineral foundation powder review

urinvägsinfektion som inte ger med sig bacboo.se

(bacboo.se, 2020.11.18 22:08)


Hi, Neat post. There is an issue together with your site in internet explorer, could test this? IE nonetheless is the marketplace leader and a huge element of people will miss your fantastic writing because of this problem. http://etac.bacboo.se/delicious-dishes/urinvaegsinfektion-som-inte-ger-med-sig.php urinvägsinfektion som inte ger med sig

bracen.se FrankGlozy

(bracen.se FrankGlozy, 2020.11.17 04:47)

tauco.bracen.se/news/mooi-lampa-random.php
You actually make it seem so easy together with your presentation however I find this matter to be actually one thing that I think I would never understand. It kind of feels too complicated and extremely vast for me. I am taking a look ahead on your next put up, I'll attempt to get the cling of it! http://tauco.bracen.se/news/mooi-lampa-random.php mooi lampa random

bracen.se

(bracen.se, 2020.11.15 05:54)


Hey! I know this is kinda off topic nevertheless I'd figured I'd ask. Would you be interested in trading links or maybe guest writing a blog post or vice-versa? My website covers a lot of the same topics as yours and I feel we could greatly benefit from each other. If you are interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from you! Excellent blog by the way! http://udbur.bracen.se/delicious-dishes/mini-rodini-overall-104.php mini rodini overall 104

Ежедневный Гороскоп от Нейросети!

(HoroscTrIabs, 2020.11.14 20:11)

[url=https://www.youtube.com/c/%D0%9B%D1%83%D1%87%D1%88%D0%B8%D0%B9%D0%95%D0%B6%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D1%8B%D0%B9%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BF/][img]https://static.tildacdn.com/tild3666-6236-4639-a634-653966356164/channels4_banner2.jpg[/img][/url]


Ежедневный Гороскоп от НЕЙРОСЕТИ!


Слушайте бесплатно самый точный, подробный и астрологический прогноз на сегодня, завтра и каждый день надели для 12 знаков зодиака, мужчин и женщин. [url=https://www.youtube.com/playlist?list=PLgL_-oV9R1VepNmu6t36PLvxOoU-xov6A]гороскоп завтра Овен[/url] Авторские на сегодня, на день, на завтра, на неделю, на год. совместимости для женщин и мужчин по знаку зодиака и восточному календарю.

сериалы русские список лучших 2020

(JamesKer, 2020.11.14 13:55)

Привет! класный у вас сайт!
Нашел сериальную базу кино: [url=http://kinoserialtv.net/]фильмы российские новинки смотреть хорошем качестве[/url]
Тут: [url=http://kinoserialtv.net/kriminal/]лучшие криминальные фильмы смотреть онлайн[/url] Лучшие криминальные фильмы смотреть список 2020
Тут: анна детектив смотреть онлайн бесплатно в хорошем http://kinoserialtv.net/detektiv/ рейтинг 2019
Здесь: Шоураннер «Ходячих мертвецов» займется сценарием «Трансформеров» http://kinoserialtv.net/8104-shouranner-hodyachih-mertvecov-zaymetsya-scenariem-transformerov.html
Тут: Джареда Лето позвали в экранизацию комикса "Бладшот" [url=http://kinoserialtv.net/13098-dzhareda-leto-pozvali-v-ekranizaciyu-komiksa-bladshot.html] Джареда Лето позвали в экранизацию комикса "Бладшот" [/url]

höja styret mtb bacboo.se

(bacboo.se, 2020.11.14 04:43)


There's certainly a great deal to learn about this topic. I love all the points you've made. http://leutu.bacboo.se/beauty/hoeja-styret-mtb.php höja styret mtb

Detonic in der Apotheke simsoncross.eoldal.hu

(DetFap, 2020.11.13 05:21)

Detonic in der Apotheke [url=https://www.hamamista.com/blogs/news/sehr-gut-unser-hamamtuch-charlotte-in-oko-test?comment=103697186987#comments]Detonic zur Behandlung von Bluthochdruck hamamista.com[/url] 498b5dd https://medicamento.site/hypertension/detonic-prijs-3/

bracen.se

(bracen.se, 2020.11.13 03:09)


hello!,I like your writing very a lot! percentage we be in contact more approximately your article on AOL? I require an expert on this space to resolve my problem. May be that is you! Having a look ahead to see you. http://erout.bracen.se/advice-girlfriends/ordsprog-om-livet.php ordsprog om livet

Приколы за день

(DannyZen, 2020.11.12 20:32)

Всем привет!
Нашел хорошую информацию на этом сайте: http://himaan.ru :
[url=http://himaan.ru/krutye_tachki_mashiny/]марки крутых автомобилей[/url] машинки крутые тачки
креативные вещи http://himaan.ru/kreativ/
Фотограф со своим питомцем воссоздают популярные образы Мадонны http://himaan.ru/9339-fotograf-so-svoim-pitomcem-vossozdayut-populyarnye-obrazy-madonny.html
http://himaan.ru/3969-ekskursiya-v-zhilische-kamennogo-veka.html


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25

Következő »