Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Pálya Tuning leírás

2010.12.31

 

Az S 51-es Simson motor "utcai" tuningjának közlése után most a versenyváltozat kialakításával foglalkozunk. A leirt átalakitás hatására a jármű elveszti alkalmasságát közúti használatra, sportcélokra viszont annál jobb lesz.


Az eredeti felömlo keresztmetszet megnövelése


Elöljáróban annyit, hogy az ismertetésre kerülo tuningra csak a motorszerelésben jártas emberek vállakozzanak. Aki végrehajtja ezt az átalakitást, számitson rá, hogy egy kicsit újra kell tanulni a motorozást: a motornak megszunik az a képessége, hogy csaknem alalpjáratról el lehet vele indulni, 7-8000-es fordulatszám alatt nem használható, efelett viszont igen keményen húz. Ebbol következoen a gép nem városi forgalomra való, hanem kizárólag versenyzésre. A szétszedés és a gondos tisztítások után hozzálátunk a forgattyúsház megmunkálásához. Motorunk négyfelömlos lesz, ezért a motorötvényben pótfelömloket kell kialakitani. Ezeket a rajzon satirozás jelöli, a gyári felömlok bovitését pedig kettos vonalkázás. A pótfelömlok a forgattyúsház tetejétol lefelé 15 miliméterrel kezdodjenek, eleinte kisebb, majd fokozatosan bovülo keresztmetszettel. A fokozatos kezdésre azért van szükség, nehogy a csatornák az öntvényfalon átszakadjanak a gyújtás, illetve a tengelykapcsoló felé. Az éleket az áramlási iránynak megfeleloen gondosan törjük le az ellenállás csökkentése érdekében. Ellenoriztessük a fotengely futását, szükség esetén centiroztassuk ki. A sonkákban lelo 20-as furatokat beragasztott parafadugókkal zárjuk le. Tekintettel a fokozott igénybevételre, SKF vagy FAG C4-es fotengelycsapágyat szereljünk be, természetesen elozoleg 100-150 fokra felmelegítve a házat. Módositásokra van szükség az eroátvitelen is. A megnövekedett forgatónyomaték csúszásmentes átvitele céljából a kuplungot meg kell erositeni, a legegyszerubben eggyel több fémtárcsa beszerelésével. Ha nem elég, akkor egy plussz muanyag tárcsa is szükséges. A kuplungkosarat abronccsal vesszük körül, nehogy szétnyiljon. Könnyitésül ki lehet furkálni az öntvényt, ügyelve az egyenletes furatosztásra (kiegyensúlyozás!). Ha a blokk háromsebességes volt, feltétlenül át kell alakitani négysebességesre. Ehhez egységcsomag több változatban kapható, a beszrelés házilag vagy muhelyben történhet. A "spéci" henger készitését, a gyújtás átalakitását és a kipufogóméretezést késobb közöljük.

A hengerpersely

A tervezett átalakításhoz az alumínium hengertestbol a hengerperselyt ki kell nyomni. Ennek érdekében melegítsük fel a hengert kb 200-250 fokra és 2 darab fatuskót feltámasztva megfelelo kiüto szerszámmal üssük ki a hüvelyt. Vigyázat, könnyen törik! A kevesebb tuningolási gyakorlattal rendelkezoknek ajánlom, hogy szerezzenek be egy rossz hengerperselyt. A külso átmérojébol esztergáljunk le 0,2 mm-t , így hidegen is ki-be rakható az alumínium hengertestbe. Ezen a kísérleti hengerperselyen képezzük ki a rajz szerinti csatornákat.



Persze a rutinosabb tuning-muvészek" azonnal kezdhetik az igazi hüvelyen a munkálkodást. Fontos szempont, hogy a pótfelömlok irányát úgy alakítsuk ki, hogy a beáramló gáz kissé felfelé, kb. 30 fokos szög alatt csapódjon a hátsó hengerfal mentén a hengerfej felé. A gyári felömloket igazítsuk ki a rajz szerinti formára, de itt a felömlo felso éle csak kb. 5 fokot emelkedjen. A szívó- és a kipufogónyílás méreteit csak elonagyolni célszeru, mert azok a persely behelyezése után is jól hozzáférhetok. Ezután helyezzünk pontosan kiszabott rajzlapot a hüvely külso palástjára és ujjunkkal nyomkodjuk meg a csatornák környékét. A levett rajzlapon ott lesz a hengerhüvely kiterített palástja.


Az alumínium hengertest megmunkálása

Az elkészített sablont az alumínium hengertestbe helyezve átrajzoljuk a csatornák pontos helyét. Ez szolgál támpontul foként a felömlo csatornák pontos találkozásához a hüvely és az alumínium test között. Ennek értelmében marjuk ki a pótfelömloket a rajz és a sablon szerint. figyeljünk arra, hogy a csatorna át ne szakadjon, vagy a maró át ne ugorjon a szívócsatornába. A csatornákat a gázárámlás szempontjából ideális íven vezessük annak érdekében, hogy az áramló gáz lehetoleg a csatorna teljes keresztmetszetét kihasználja. A gyári felömlo bovítésénél is ügyeljünk arra, hogy kb. 3 mm megmaradjon tömíto-felfekvo felület céljára. A hengertalp megegyezik az elozo számunkban közölt motorházhenger csatlakozás rajzával. A pontos illeszkedések érdekében célszeru mindkét motorházfélre felpróbálni az átalakított alumínium hengertömböt és az esetleges eltéréseket, belógó éleket lemunkálni, összeilleszteni. Az átömlo csatornák elkészültével áttérhetünk a szívó- vagy beömlo csatorna kiképzésére. Ezt több lépcsoben tudjuk elvégezni. Furészeljük le tobol a szívócsövet, majd marjuk le tovább a bordákkal együtt a rajz szerint mindaddig, amíg összefüggo sík felületet nem kapunk. Erre a sík felületre fogjuk felhúzatni a rajz szerint kimunkált szívócsövet is magába foglaló közdarabot. A szívócso furatát ajánlatos csak 18 mm átmérore elonagyolni, mert felszerelt állapotban kell kimarni, összedolgozni a majdnem szögletes szívórés és a 23 mm átméroju szívócso közötti átmenetet. A közdarab felhúzatásához fúrjunk a rajz szerint 2 darab 12,5 mm átméroju furatot a bordákon át, amibe a keresztben menetes rudak kerülnek. Félreértések elkerülése érdekében elore kell bocsátani, hogy a tervezett MZ 125-ös porlasztó nem közvetlenül a közdarabon kiképzett 35 mm átméroju szívócsore kerül, hanem a várható rezonancia miatt gumicsovel fog csatlakozni a, szívócsohöz.


A hengerpersely visszaheIyezése, utómunkálatok

Amikor a hüvely és az alumínium hengertest megmunkálásával, lesorjázásával elkészültünk, ismét fel kell melegíteni a hengertestet,a hüvelyt pedig le kell huteni. Egy gyors mozdulattal helyére kell tenni a hengerhüvelyt úgy, hogy a csatornák jól illeszkedjenek. Az illeszkedési hibákat, belógó éleket, sarkokat, a pótfelömloknél lévo hengerszoknyát le kell munkálni. Az ilyen hibák felderítésére kiválóan alkalmas egy fogorvosi tükör. A hibák kijavítására melegen meghajlított tureszelok, apró fazonmarók, Bosch-köszöruk szükségesek. A szívó- és a kipufogónyílás kialakításához, az alumínium szívócsonk felbovítéséhez vastagabb, erosebb marószerszámot használhatunk. A kipufogócsonk felmarását fokozott óvatossággal végezzük. Természetesen célszeru lenne a kipufogó-csatorna keresztmetszetét jól megnövelni, de ennek határt szab a csonk falvastagsága. Tehát ügyeljünk a biztonságos falvastagság megtartására mert különben a csonk letörhet. Ennek kivédése érdekében a kipufogócsonk tövét célszeru megerosíteni, körülhegeszteni.



A csatornák finomítása után a hengerperselyt - állapotától függetlenül - meg kell fúrni. A henger és a dugattyú közötti illesztési hézag a bejáratási türelemtol függoen 0,03-0,04 mm legyen (gyári dugattyúval). A hengerfúrás után a csatornák éleit kb. R= 1-re kerekítsük le a dugattyú szoknyájának beakadása, illetve a gyurutörés elkerülése érdekében. A dugattyúgyuruk felso éleit a felszerelés elott szintén csiszoljuk le. A dugattyú szoknyáját nem célszeru lerövidíteni, mert a rövid dugattyú igen hajlamos bólogatásra, csörgésre. A porlasztóról, a hengerfejrol, a kipufogórendszerrol és a gyújtásról szóló tudnivalókat a folytatásban közöljük.





Motorunkhoz az MZ 125-ös porlasztóját használjuk, ami gumicsovel csatlakozik az alumínium közdarab 35 mm átméroju szívócsonkjához. A örvénylésmentes gázáramlás érdekében a porlasztó nyakába a gyári szívócsonek megfelelo, 29 x 22 x 20 mm méretu olajálló gumicsövet, vagy textil-bakelitbol kiesztergált betétet kell behelyezni. Amennyiben a szívócso hosszának változtatásával akarjuk megkeresni az ideális fordulatszám-tartományt, akkor ilyen betétbol különbözo hosszúságúakat célszeru készíteni a kísérletezéshez. A porlasztót az alumínium közdarab 35 mm átméroju csonkjával összeköto gumicsövet mindkét végén AWAB bilinccsel kell rögzíteni. A porlasztó alátámasztására olajálló gumipogácsát használjunk. A porlasztó beállítását minden esetben nagyobb fúvókával kezdjük (p1. 95-ös) és a motor némi járatása után próbálkozzunk csak kisebbel. A fúvóka méretét addig csökkentsük, amíg a motor járása a felso tartományban ki nem tisztul. Közben fokozottan ügyeljünk arra, hogy a dugattyú még véletlenül se szoruljon meg. Üzemanyagként 1:20 olajbenzin keveréket kell használni. Olajból mindenképpen jó minoségu nyugati kétütemu olajat, benzinbol 98-as oktánszámút keverjünk össze.



A versenykipufogó méretezett rajza. Közútra nem használható!


A hengerfejbol kb. 1-1,5 mm-t esztergáljunk le, majd utána kell igazítani a dugattyútetot követo rádiuszt is. A dugattyúeteto és a hengerfej között felso holt-pontban kb. 1 mm hézag maradjon. Ezt egy darabka gyantás forrasztóónnal tudjuk ellenorizni az óndarab összenyomódása által. Mivel motorunk üzemi fordulatszáma kb., 10 000 fordulat/perc körül lesz, a gyári lendkerékmágnestol meg kell szabadulni. Amennyiben pályagépként fogjuk használni a motort, a dolog egyszerubb, mert nincs szükség világításra. Ebben az esetben akkumulátoros gyújtást alakíthatunk ki. Egy lendkerékmágnes agyrészének felhasználásával, esetleg dupla megszakítórugóval állítsunk össze hagyományos akkumulátoros gyújtást. A megszakító csúszó felületének fokozott igénybevétele miatt a keno filcet itassuk át ,,Fimol"-lal. A megemelt surítésnek megfeleloen az ideális elogyújtás mértékét kísérletezéssel kb. 1,2-1,5 mm-re állítsuk be.




Módosított henger, a szívócsonk rögzítésére szolgáló csappal.



Abban az esetben, ha mégis szeretnénk sötétben is használni motorunkat, tehát világításra is szükségünk van, némi átalakítással a Babetta elektromos berendezését is felhasználhatjuk. A Babetta gyújtásáról megoszlanak a vélemények, mind a megbízhatóság, mind a fordulatszámturés tekintetében. Saját kialakítású enduro motoromon a világítást, az akku töltést és a gyújtást is (10 000 körüli fordulatszámon) ez a rendszer szolgáltatja. A kétütemu motor kipufogórendszere az égéstér gyors kiürítését szolgálja, de meg kell akadályoznia, hogy a felömlo friss gázok a hengert elhagyják. A gyors kiürítést a kipufogódob diffúzorra segíti elo, a friss gázok visszatartását pedig a konfúzorról visszaverodo nyomáshullám végzi. A reflexhullámok fenntartása érdekében a diffúzor és a konfúzor közé hengeres szakaszt ajánlatos behelyezni. Kipufogónak 32 mm átméroju csövet használjunk, ez rugós rögzítéssel éppen felcsúszik a Simson megreszelt kipufogócsonkjára. A cso hajlításakor, vagy darabokból történo összehegesztésekor ügyeljünk arra, hogy a kb. 500 m/s sebességgel kiáramló kipufogógázokat ne akadályozza. A kipufogócsövet a tengely vonalában mérve kb., 180 mm hosszúságúra alakítsuk ki, és hegesztéssel rögzítsük a kipufogódobhoz. Most hegesszük fel a csore a rögzíto rugók beakasztására szolgáló füleket is. Az ábrán egy kikísérletezett, ideális kipufogórendszer látható, ami kb. 10000 fordulat/perc tartományban segít leadni motorunknak a maximális teljesítményt.




Tuningolnicsak megfelelokörülmények között érdemes. Akinek valami hiányzik, inkább forduljon szakmuhelyhez!



Hangtompításra a kb. 55 mm átméroju, 180 mm hosszúságú filter szolgál. A végcso borított részét surun fúrjuk át 4 mm átméroju fúróval, majd a felszerelt filtert tömjük meg "isolit-gyapottal" és zárjuk le fedolemezzel A fedolemez bontható legyen, mert az isolit-gyapotot elkormozódás esetén cserélni kell.

Járatás-beszabályozás-kiértékelés


A gyári versenymotorok általában nem igényelnek hosszabb bejáratást. Mi ennek ellenére javasoljuk, hogy a versenycélra átalakított Simsont türelemmel járassák be, mielőtt a startvonalra tolják.





Bejáratásra kész állapotban a mestermunka



A bejáratáshoz Agip 2 t, vagy Castrol Super Tt, esetleg R 51 G típusú olaj és szuper benzin 1: 20 arányú keverékét használjuk. A motort eloször alacsony hoértéku (225-ös) gyertyával 2-3 órán keresztül ajánlatos helyben elojáratni. Az elso kilométereket huvös idoben, kevesebb terheléssel, változó fordulatszámon (7-10000/min) tegyük meg. llyenkor 240-260-as hoértéku gyújtógyertyát használjunk. 50-100 km után már próbálkozhatunk rövid kiforgatásokkal (maximum 8-11000 ford/perc) közben figyeljük motorunk benzinigényét, melyet a gyertya színébol láthatunk. Szükség esetén állítsunk a porlasztón, ha kell cseréljünk fúvókákat. Nagyon ügyeljünk arra, hogy kello mennyiségu üzemanyagot juttassunk a hengerbe, mert az biztosítja a hutés egy részét és a kenés teljes egészét. A gyakorlat azt bizonyítja, hogy 90-100-as fofúvóka látja el legjobban ezt a feladatot.


Teljes gázzal 4. sebességben, 75 kg-os tesztpilótával.



Az általunk készített példány bejáratása alatt a porlasztón módosítást kellett végrehajtani. Az úszóház szuszogó nyílása eredetileg a henger felé eső oldalon van. Mivel a porlasztót a csatlakoztatás érdekében meg kellett dönteni, a benzinszint a henger felé eső oldalon megemelkedett és a nyíláson kifolyt az üzemanyag. Ezért ezt a nyílást bedugóztuk és új szuszogót fúrtunk egy magasabb pontra, az alapjárati állítócsavar alá. A döntött porlasztó miatt ajánlatos minden leálláskor elzárni a benzincsapot, nehogy benzin folyhasson a forgattyúsházba, ha esetleg felakad az úszótű. Mivel gépünk nem sorozatban gyártott versenymotor, hanem egyedi darab, célszerű ellenőrizni, hogyan viselkedett, milyen mértékben kopott, járódott be a próbaút során. Ennek érdekében vegyük le a hengert és vessük alapos vizsgálat alá. Valószínű, hogy sok érdekes dolgot figyelhetünk meg az elő- járatott henger palástján, illetve a dugattyún. Kísérleteink ugyanis bizonyították, hogy a 4 felömlős hengertestnek a hüvelyre gyakorolt összeszorító hatása a sok üreg miatt a csatornák környékén lecsökken. Ebből következik, hogy a hengerpersely alsó része a melegedés hatására kevésbé tágul, mint a felső rész, így a dugattyú az alsó holtpont környékén szorosabban jár a hengerben, vagyis a megragadás veszélye itt nagyobb. Gyakran tapasztaltuk, hogy a hengerpersely szoknyája a bólintás irányában összemegy. Ez a hiba a hengerpalást alsó részének a túlzott kifényesedésérol ismerheto fel, de furatmérő muszerrel ellenőrizhető is. Ilyen esetben a deformált felületet célszerű finom polirpapirral, keresztirányú kézi csiszolással kissé utánmunkálni. Ekkor ellenorizzük a dugattyú futását is, mert az esetleges derékszögelési hibát még korrigálni lehet. Összeszerelés előtt ne feledkezzünk meg az alkatrészek tisztára mosásáról és a felfekvő felületek megtisztításáról. Egyúttal elvégezhetjük az első olajcserét is. Az ajánlott váltóolaj minosége: CL 60, vagy SAE 80 hajtómű olaj vagy Agip Rotra. Töltési mennyiség 4 dl, kizárólag a nívó csavarig. Általános hiba, hogy forgós motorunk mindent szétráz, leráz. Ezért ahol lehet, a csavarokat, anyákat biztosítsuk sasszeggel, dróttal, szigeteloszalaggal.



A tesztelés során kiderült, hogy a motor a 11-12 ezret, terhelés közben is kiforogja



Ha mindezzel elkészültünk, következhet a motorunk újbóli életrekeltése. Nagyon fontos, hogy csak jól előmelegített motorral induljunk el, és ha sikerült mindent jól beállítani próbálkozhatunk a teljes terheléssel is. Ilyenkor motorunk 8-12000/min között forogjon, mert csak ebben a fordulatszám-tartományban tudjuk eredményesen használni. Ilyenkor viszont a motor üzemének megfelelően magasabb, akár 300 feletti hoértékű gyújtógyertyát ajánlatos becsavarni. Ennyi jótanács után következzék a bizonyítás, a motor próbája. A futópróbákat, illetve a méréseket 18-20 C fok homérsékleten, sík úton, szélcsendben, 1,8 bar elso, illetve 2,2 bar hátsó guminyomással, tankra hajolva, áramvonalidom nélkül végeztük. A tesztpilóta súlya 74 kg volt. A motor műszerei: VDO típusú sebességről és VDO elektronikus fordulatszámmérő. A leírtakból kiderül, hogy motorunk nem túrázásra, netán városi közlekedésre való, és nem fog sok ezer kilométert menni nagyjavítás nélkül. De nem is ez volt a célunk hanem az, hogy sportcélokra alkalmas, gyors motor elkészitésérol, annak próbáiról számoljunk be olvasóinknak. Reméljük, hogy sokan fognak hozzá e gyönyörű munkához! Ígérjük, hogy a motor elkészítőjének és használójának lenyűgöző élményben lesz része.



 

Sebesség
km/h

Sebességi
fokozat

Fordulatszám
1/min

Idõ
s

Gyorsulás álló helyzetbõl

0-60

I-II

10 500

7

Gyorsulás álló helyzetbõl

0-80

I-II-III

11 200

13

Gyorsulás

40-90

II-III-IV

10 300

14

Végsebesség

103

IV

11 500

 



A fenti eredményeket a kísérleti motor a következõ áttételekkel teljesítette:

Primer áttétel

z =

20:65

I. sebesség

z =

10:44

II. sebesség

z =

16:39

III. sebesség

z =

19:36

IV. sebesség

z =

22:34

Lánckerékáttétel

z =

14:34

Forrás: http://www.simson-tuning.eoldal.hu/

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Развод и лохотрон на сайтах этих

(Jeremytic, 2021.02.28 18:16)

[url=http://www.sjno.ru/]петух[/url]
Игровой портал предложит три варианта регистрации: по телефону, по e-mail, через соцсети и мессенджеры. В зависимости от выбранного типа, необходимо указать требуемые данные. Не забудьте что это развод и обман

Отличное и недорогое покрытие ради пола

(Kevinalgot, 2021.02.28 06:29)

Вашему вниманию предполагается продукция прежде предела 160 иностранных и российских изготовителей — на любой привкус и кошелек. Много образов напольных покрытий, коллекций и названий элементарно поражает! Мы предлагаем больше 5 тыщ вариантов напольных покрытий из различных материалов — через пластика предварительно натурального бревна значимых пород.
[url=https://vk.com/nachniremontcom]паркетная доска[/url]

epjefaykohmf

(edhshsxa, 2021.02.27 10:09)

paper writing online https://essaygets.com/# - website that writes essays
how to write an introduction for an analytical essay
how to practice writing essays <a href=https://essaygets.com/#>writing essay in spanish</a> essay about me

Hello world

(Mesduall, 2021.02.26 02:43)

:)[url=https://gnezdoparanoika.ru/]:)[/url]:)

dmevmllnaukn

(vfdtevva, 2021.02.25 16:22)

buy viagra https://goviagarato.com/# - what do generic viagra pills look like
viagra without a doctor prescription
alternative to viagra <a href=https://goviagarato.com/>womens viagra</a> where to buy viagra online safely

Go out with knock off broken-hearted price pharmacy

(viagra online canada pharmacy, 2021.02.25 15:59)

viagra and maestro
viagra pills side effects community
<a href="https://sildenaflpro.com/#">generic viagra
</a> - viagra from canada cheap forum is locked
[url=https://sildenaflpro.com/#]viagra pill
[/url] viagra without a prescription from mexico

Южная жизнь

(Irina, 2021.02.25 14:59)


[url=https://south.life/dosug-i-turizm/64-gelendzhik-kabardinka.html]Геленджик Кабардинка[/url]

Спасительная магия

(Illona, 2021.02.25 05:53)


[url=http://med-herbal.ru]молитва на везение и удачу во всем[/url]

wakulcyspauw

(wfcscwpa, 2021.02.24 21:26)

200 words essay https://writessaypro.com/ - write essay for me
how to buy a house essay
expert writing services <a href=https://writessaypro.com/#>best essay writing service reddit</a> how to write an interview essay

Аква изделия и фонтаны на заказ

(Ilonldav, 2021.02.23 01:11)

Здравствуйте друзья
Наша фирма мы занимаем первое место по качеству и цене производства изделий из кортеновской стали в г.Львов. Вас может заинтерсовать:
кортеновая сталь
металлическая обшивка фасада
красивые ограждения
сталь кортен
сталь кортен купить украина

<a href=http://corten.creativehome.net.ua>кортеновская сталь</a>

Наша сайт - http://bss.biz.ua

Заходите и выбирайте - [url=http://bss.biz.ua]сталь кортен купить[/url]
[url=http://corten.creativehome.net.ua]кортеновская сталь купить в украине[/url]
[url=http://corten.creativehome.net.ua]сталь кортен[/url]

Cialis Prescription Australia - kglglwxdgb

(etalethcyo, 2021.02.21 19:50)

cialis online us safest online pharmacy for cialis [url=https://aidcialishe.com/#]buy cialis overnight delivery[/url] acquisto cialis online cialis viagra difference

primer-domena-sinonima

(RussellJeask, 2021.02.21 13:00)

primer-domena-sinonima

[url=http://primer-domena-sinonima.online/]http://primer-domena-sinonima.online/[/url]

Cialis Ratings - wxfqlmyosc

(qtaletgyco, 2021.02.21 06:30)

viagra without ed is viagra generic in canada [url=https://lemviagraon.com/]cvs viagra cost[/url] viagra online no prior prescription usa viagra online kaufen

redhead

(GabrielCah, 2021.02.21 01:07)

I’ve made it simple as pie for you with this compilation of sex torrent sites. Every single ass fucking film linked from our xxx tube is hosted outdoors our community by sites that are not belongs to us. We also have HD XXX pics. Or have of them might be good and the opposite half suck. It means that you do not must spend your time looking for good XXX content as a result of Sonorousporn crew has already done it for you. Expertise dynamic and fulfilling incest xxx pleasuring from our fantastic selections of incest porn movies! The only factor that we ask you to do is scroll by means of countless free porn motion pictures and watch them. By viewing to the trending torrent of the current time, you will have the concept of what to observe. Exclusive anal sex photos, anal sex motion pictures, ass fucking movies and xxx anal porn that you will find at 12x Anal. Or is it? We get requested very often why we don't charge for xxx videos. All these soiled ladies need to succeed in the maximum level of sexual pleasure and get an acceptable portion of cum.|Right here you'll find any xxx video and porn movies obtainable on the web. There's an enormous selection of porn DVDs here that you would be able to watch. Moreover, you may have the choice in what high quality to observe your favourite porn video, because all our videos are introduced in numerous high quality: 240p, 480p, 720p, 1080p, 4k. And if your low connection pace you may freely select in what high quality to watch Browse smeshariki pin kod vse serii podryad bez ostanovki movies three date. We rip most a part of our movies ourselves and encode them with H.264 HD codec, so that you is not going to discover here shitty quality FLV movies with low decision. Assuming you can make it previous the design crap issue, there are a low of neat sub-sections on Rule34. One factor I had to adjust to when taking a look at Rule34 - in addition to all of the cartoon dragon dicks, that's - was the positioning's design. Stay Chat with stay Thrilling younger ladies, they are looking ahead to entertain you!

http://nymphomania.xyz - nude
http://contraceptive.xyz - adult
http://bustyn.xyz - stripper
http://xxvoyeur.xyz - cybersex
http://gucks.xyz - transvestite
http://bustys.xyz - teen
http://boobed.xyz - shaved
http://swingerclub.xyz - missionary position
http://suvintage.xyz - bbw
http://cunty.xyz - condom


p@ere4

TUTORIEL COMMENT CREER UNE BOUCLE CUL ELIAZ DJ

(Virgilzef, 2021.02.20 20:20)

[url=https://gazpromtransgazkazan.ru/forum/fr/anal-penetration/78.html]ANSOLLITAS HYGIENE ANALE 10 LINGETTES[/url].

Viagra Orosolubile Generico - dlggrzxqbk

(staletzagm, 2021.02.20 17:42)

homemade viagra how does womens viagra work [url=https://simviagrapl.com/#]best place to buy viagra[/url] what does viagra for women do viagra fda approval

ihkqhyqvlqot

(nexlqkyo, 2021.02.20 14:29)

order viagra without prescription https://reviagaraget.com/ - buy viagra online
lowest price viagra
viagra generic vs brand name <a href=https://reviagaraget.com/#>canada online pharmacy</a> female viagra

Кубань видео

(Marina, 2021.02.20 10:33)


[url=https://kuban.video/]видео 1080р[/url]

How To Buy Viagra Without A Prescription - gykfxlzzbe

(gtaletmzdw, 2021.02.20 05:06)

viagra prescription online using viagra effectively [url=https://lemviagraon.com/]viagra generic[/url] is it safe to take viagra kamagra vs viagra

fmxfpijljcbj

(mdfovbqu, 2021.02.20 01:40)

buy generic cialis https://gencialisteg.com/# - canadian pharmacy cialis 20mg
cialis coupon walmart
buy cialis online [url=https://gencialisteg.com/]cialis 20 mg price[/url] buy cheap cialis online


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35

Következő »